کاربرد لیمیت سوئیچ الکترونیکی کرکره برقی

یکی از مشکلاتی که اکثر استفاده کنندگان از کرکره برقی با آن مواجه می‌شوند برخورد کرکره با دربِ باز شده و یا مانعی در مسیر آن است و با توجه به اینکه رسیورهای موجود در بازار عملکرد تشخیص مانع را ندارند می‌تواند منجر به هزینه های مالی و یا حتی جانی برای مصرف کننده شود. پیش از این تنها در رسیورهای فول تنها قابلیت افزودن فلاشر و فتوسل به کرکره برقی وجود داشت که بنابرین یکی از محصولات جدیدی که در این خصوص و به منظور حل این مشکل تولید و عرضه شده است، لیمیت سوئیچ الکترونیکی کرکره برقی می‌باشد که در ادامه به اهمیت استفاده از آن و نحوه‌ی استفاده‌ی آن خواهیم پرداخت.

به طور کلی هوشمندسازی کرکره اتوماتیک یکی از بحث‌های مطرح در این چندساله بوده که تا کنون اقدامات خاصی در این باره انجام نگرفته و لیمیت سوئیچ الکترونیکی بتا را می‌توان گفت یکی از پیشگامان هوشمندسازی کرکره های اتوماتیک می‌باشد.

ویژگی‌های محصول:

لیمیت سوئیچ الکترونیکی بتا با حساسیت بالا و دقیق جهت تشخصی مانع در کرکره‌های برقی استفاده می‌شود.

این لیمیت سوئیچ الکترونیکی از سه بخش پایه محرک (۱)، فرستنده سیگنال (۲) و اهرم (۳) تشکیل شده است.

راهنمای نصب لیمیت سوئیچ الکترونیکی کرکره برقی

نحوه‌ی کلی نصب و عملکرد لیمیت سوئیچ الکترونیکی بتا:

هر پکیج شامل دو عدد لیمیت سوئیچ است. این دو لیمیت سوئیچ با سیم به یکدیگر متصل می‌شوند. ارسال سیگنال و ارتباط بین لیمیت سوئیچ‌ها و مرکز کنترل بدون سیم و به صورت وایرلس است. لیمیت سوئیچ فرستنده توسط یک عدد باتری سکه‌ ای مدل ۲۴۵۰ با ولتاژ ۳ ولت تغذیه می‌شود.

نحوه نصب:

لیمیت سوئیچ‌ها در دو طرف ۲ تیغه انتهایی کرکره نصب می‌شوند. پایه محرک لیمیت سوئیچ روی لبه تیغه بالایی کرکره و قسمت فرستنده سیگنال روی لبه پایینی تیغه کرکره نصب می‌شود. با برخورد کرکره با مانع در حین پایین آمدن، ۲تیغه انتهایی کرکره در همان لحظات اولیه برخورد فشرده می‌شوند. با این عمل پایه محرک لیمیت سوئیچ اهرم فرستنده را تحریک کرده و سیگنال تشخیص مانع به مرکز کنترل ارسال خواهد شد. به محض دریافت این سیگنال مرکز کنترل برای افزایش ایمنی، حرکت کرکره را متوقف می‌کند، با دریافت فرمان بعدی از ریموت کنترل، کرکره به سمت بالا هدایت می‌شود. بنابرین از بروز آسیب‌های جدی و خسارت به اشیا جلوگیری خواهد شد.

نحوه‌ی کددهی لیمیت سوئیچ الکترونیکی کرکره برقی به مرکز کنترل:

دکمه‌ی Learn روی مرکز کنترل را یک لحظه فشار دهید. LED سریع تز از قبل چشمک میزند، اهرم لیمیت سوئیچ را فشرده و نگه دارید. در انتها LED مرکز کنترل ۴ بار چشمک متوالی میزند که نشان Learn شده صحیح به مزکر کنترل می‌باشد.


به منظور دریافت اطلاعت بیشتر، خرید و یا نصب این لیمیت سوئیچ در شهر اصفهان از طریق زیر با ما در تماس باشید.

۰۳۱۹۱۰۰۳۳۷         –           ۰۹۳۵۶۴۰۱۸۰۹

خرید محصول

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *