هوشمند سازی ساختمان !

هزینه ی هوشمند سازی ساختمان چه مقدار می‌باشد؟
یکی از دغدغه های افرادی که قصد راه اندازی سیستم خانه هوشمند با امکانات مورد نیاز آنها، میزان هزینه نهایی می باشد. به علت جدید بودن این سیستم‌ها هزینه‌های راه اندازی و اجرای یک سیستم هوشمند خانگی در بازه قیمت یکسانی نیست و عوامل زیادی در بالا و پایین رفتن قیمت نهایی تاتیر گذار می‌باشد. در این مطلب قصد داریم تا کلیاتی را از نحوه محاسبه قیمت و مقادیری حدودی برای راه اندازی سیستم هوشمند سازی ساختمان را مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

بر خلاف اکثر مصالح ساختمانی، سیستم هوشمند ساختمان هیچ گونه ارتباطی با متراژ ساختمان ندارد. این بدین معناست که امکانات یک خانه ۱۰۰ متری حتی میتواند از یک واحد ۳۰۰ متری نیز بیشتر باشد و به طبع امکانات بیشتر، هزینه‌ی بالاتری را نیز موجب می‌شود.

پیش فرض ما در این مقاله ساختمانی می‌باشد که در حال حاضر ساخته شده و سیم‌کشی آن بصورت سنتی انجام پذیرفته. فرایند این هوشمند‌سازی به صورت بی‌سیم انجام میگیرد و محاسبه‌های دقیق‌تری را به نسبت اجرا بصورت سیم کشی نیاز دارد.

برآورد هزینه هوشمند سازی ساختمان

حداقل‌ها در سیستم‌های هوشمند بطور معمول سیستم‌های روشنایی و سرمایشی گرمایشی می‌باشند. پس اولین مرحله برای محاسبه قیمت بررسی تجهیزات خانه هوشمند، این سیستم‌ها می‌باشد. برای محاسبه تجهیزات کنترلی سیستم روشنایی و برق هوشمند می‌بایست تعداد مدارات روشنایی را مورد محاسبه قرار داد و البته نوع سیم‌کشی سنتی نیز در قیمت تمام شده تاثیر زیادی دارد. در صورت سیم‌کشی به صورت کاملا استاندارد ، هزینه‌ی هوشمند‌سازی بصورت بی‌سیم می‌تواند تا ۲۰ درصد کاهش داشته باشد.

برآورد هزینه هوشمند سازی ساختمان

سیستم‌های سرمایشی گرمایشی نیز بسته به نوع سیستم هزینه‌های مختلفی را برای هوشمند‌سازی در بر میگیرند. نکته بسیار مهم این است که هر نوع سیستمی حتی کولر‌های آبی قدیمی امکان اضافه شدن به سیستم‌های هوشمند را دارا هستند. لذا با توجه به نوع سیستم مورد استفاده، تجهیزات مرتبط با آن انتخاب می‌گردد. به طور معمول هوشمند‌سازی یک ساختمان با دو اتاق خواب ، سرویس‌های بهداشتی و یک سالن با امکانات پایه مبلغی بین ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار بسته به نوع سیمکشی و تنوع روشنایی هزینه خواهد داشت.

چه چیز‌های دیگری در قیمت تاثیر گذار هستند؟

پس از محاسبه سیستم پایه به سراغ امکانات می رویم. به طور معمول اکثر سیستم‌های هوشمند علاوه بر امکانات پایه دارای تعدادی امکانات جانبی برای استفاده ساده‌تر از سیستم و یا لوکس‌تر شدن خانه می‌باشند.

بطور مختصر این امکانات شامل کنترل کننده‌های سیستم چند رسانه‌ای، سیستم‌های موسیقی چند منطقه‌ای، کلید‌های هوشمند لوکس ، کنترل کننده فرامین صوتی و … می‌باشد.

برآورد هزینه هوشمند سازی ساختمان

این امکانات که بصورت کاملا اختیاری توسط مصرف کننده انتخاب می‌شوند بیشتر جنبه راحتی و آسایش و یا لوکس سازی دارند و جزو ملزومات هوشمند‌سازی ساختمان نمی‌باشند.

برای مثال در سیستم‌های موسیقی هوشمند شما می‌توانید در هر کجای خانه که باشید تنها با اتصال بی‌سیم تلفن همراهتان به سیستم هوشمند، موسیقی‌های مورد علاقه خود را در خانه به اجرا دراورید. همچنین اعضای مختلف خانه می‌توانند در هر اتاق برای خود موسیقی متفاوتی انتخاب کرده و یا موسیقی مشترکی را در تمامی مناطق خانه اجرا نمایند. یا امکاناتی نظیر کنترل کننده‌های سیستم‌های چند رسانه‌ای به منظور حذف ریموت کنترل‌های متعدد تجهیزات چند رسانه‌ای و یکپارچه کردن ریموت کنترل‌ها با سیستم هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمع بندی:

قیمت گذاری یک سیستم هوشمند امری تخصصی و دارای پیچیدگی‌های خاص می‌باشد. لذا توصیه ما مراجعه به افراد متخصص برای دریافت قیمت خانه هوشمند و یک قیمت واقعی و قابل اجرا برای سیستم‌های هوشمند می‌باشد. همچنین سیاست برخی از شرکت‌های هوشمند‌سازی، مبتنی بر هوشمند کردن تنها بخشی از خانه می‌باشد که ما به هیچ عنوان چنین سیستمی را به شما توصیه نمیکنیم. زیرا مهم‌ترین جنبه هوشمند سازی ساختمان کاهش مصرف انرژی و سادگی در زندگی می‌باشد و لوکس سازی اخرین اهمیت این سیستم‌های می‌باشد. به همین منظور استفاده از امکانات پایه برای کلیه منزل گزینه‌ی بهتری نسبت به انتخاب امکانات خاص صرفا برای سالن می‌باشد.


شما میتوانید به منظور درخواست بازدید و یا نصب در شهر اصفهان از طریق نمایندگی لوکسون  با شماره ۰۹۱۳۳۶۴۸۶۴۱ تماس حاصل فرمایید و یا جزئیات پروژه خود را به شماره واتس‌اپ داده شده ارسال نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *