مکانیزم DWDR در دوربین مداربسته چگونه است

مکانیزم DWDR در دوربین مداربسته می‌تواند در بهبود کیفیت تصاویر ضبط شده تاثیر زیادی را اعمال کند و دوربین هایی که این قابلیت را داشته باشند بالطبع با قیمت بالاتر در بازار عرضه می شود و نیز اغلب دوربین های مداربسته در این روز ها اختلاق قیمت آن ها به دلیل اختلاف در قابلیت ها و مکانیزم ها و آپشن های موجود در دوربین مداربسته می باشد .

DWDR یا DIGITAL WIDE DYNAMIC RANGE یا مکانیزم DWDR در واقع فرم دیجیتال از مکانیزم WDR است. در این مکانیزم بجای استفاده از دو CCD یک سیستم دیجیتال همان عملکرد را شبیه سازی می‌نماید. این مکانیزم هزینه‌های زیاد WDR را نداشته و عملا بهره وری آن به مراتب پایین تر خواهد بود و در واقع یک روش دیگر از اجزاء مکانیزم BLC می‌باشد که بیشتر به علت تبلیغات تجاری به آن توجه گردیده و مورد تأکید می‌باشد

نکاتی قبل از خرید دوربین مداربسته:

لذا به هنگام خرید دوربین‌های مداربسته برای نصب دوربین مداربسته مناسب در اماکن و محیط‌های مورد نیاز، این سیستم‌های حفاظتی، حتما با مشاورین مجرب شرکت مشورت نموده تا با خیالی آسوده با توجه به نقاط ضعف و قوت برند مورد نظر، اقدام به خرید نمایید.

برای دستیابی به تصویر واضح در نقاط با تضاد کنتراست بالا، از ۲ پردازنده در دوربین‌ها استفاده می شود. یک پردازنده تصویر روشن و پردازنده دوم تصویر قسمت‌های تیره را برداشت کرده و با تلفیق این دو، تصویرِ باکیفیت و واضح بدست می‌آید.اما در DWDR، این امکان بصورت نرم افزاری ایجاد شده و خبری از سخت افزار متفاوت نیست محدوده دینامیکی گسترده دیجیتال در CM-206 و CM-306 در دسترس است

محدوده دینامیکی گسترده دیجیتال به دوربین این امکان را می‌دهد که مناطق تاریک تصویر داده شده و همچنین قسمت‌هایی با شدت نور از تصویر یا نواحی با کنتراست بالا را مشاهده کند. نوردهی یکنواخت در کل تصویر است که به شما اجازه می‌دهد همه تصاویر در فضای باز و تصاویر داخلی به طور همزمان مفید باشند.

با استفاده از دوربین D-WDR ، تصویر از طریق پردازشگر سیگنال دیجیتال به جای حسگر تصویر پردازش می شود که با تنظیمات امکان انعطاف پذیری بیشتری را می دهد. برای پیکربندی D-WDR ، در دوربین ، دکمه Menu را فشار دهید تا صفحه نمایش روی صفحه باز شود و به شما امکان دسترسی به منوهای دوربین را می دهد.

دکمه پایین را فشار دهید تا به منوی EXPOSURE برسید ، سپس روی MENU کلیک کنید، فشار دهید تا زمانی که به DWDR برسید سپس ENTER را کلیک کنید ، این منو به شما امکان می دهد D-WDR را روشن و خاموش کنید سپس به شما امکان می‌دهد سطح را از ۰ تا ۶۳ تنظیم کنید (حساس‌ترین حالت ۶۳ می‌باشد).

Digital Wide Dynamic Range:

WDR پاسخ سازنده به ارائه ارزانترین ویژگی اصلی است. DWDR برای تهیه به تراشه DSP به جای حسگر تصویر متکی است. اگرچه این ویژگی را داشتن خوب است ، به ویژه به جای نداشتن هیچ ویژگی مشابه، به نظر می رسد DWDR در کل نسبت به WDR کمتر است. چند دلیل برای این امر وجود دارد که ما آنها را کشف خواهیم کرد.

جایی که WDR از فناوری Double Scan استفاده می کند ، DWDR از ویژگی دستکاری مربوط به پیکسل دیجیتال استفاده می کند. هر پیکسل جداگانه تصویر را تنظیم کرده و نوردهی را بر اساس آن محاسبه می کند. مشابه تفاوت بین بزرگنمایی دیجیتال و بزرگنمایی نوری ، تصویر اصلی که در حال اصلاح است قبل از هرگونه جلوه دیجیتالی بهتر است. بنابراین ، این روش محدودیت هایی دارد. گفته شده است که DWDR نمی تواند برای پیکسل های بسیار روشن کار زیادی انجام دهد و فقط تاریکی ها را برای جبران تفاوت نوردهی روشن می کند.

این واقعیت که به شدت پیکسل ها را دستکاری می کند منجر به دانه دار شدن و پیکسل شدن تصویر کلی می شود. به طور کلی DWDR در دوربین مداربسته قابلیتی است که برای جبران کمبود WDR واقعی ارائه می شود که برای ساخت دوربین به سنسورهای تصویر با هزینه بیشتری احتیاج دارد.

 

WDR در مقابل DWDR:

((Wide Dynamic Range (WDR) اغلب با ((Digital Wide Dynamic Range (DWDR) اشتباه گرفته می شود. نسخه دیجیتال یک نوع ارزان تر از ویژگی است. اگرچه WDR واقعی برای از بین بردن تمام مشکلاتی که ممکن است با تابش خیره کننده داشته باشید کار می کند ، اما به احتمال زیاد اگرچه DWDR برای کاهش عارضه کار می کند ، اما هرگز به طور کامل برطرف نخواهد شد.

wdr vs dwdr

نور خورشید:

بخش بزرگی از بازار این تصور را دارد که WDR راه حلی برای توانایی قرار دادن دوربین خود به سمت خورشید است بیایید کاملا واضح باشیم هیچ یک از دوربین های امنیتی هرگز نباید به سمت خورشید گرفته شوند مهم نیست که چه ویژگی هایی ممکن است داشته باشد یا هزینه آن چقدر است. دوربین های امنیتی برای مقاومت در برابر تابش مستقیم نور خورشید به طور مستقیم در لنز ساخته نشده‌اند. این دوربین ها گرما را بر روی سنسور تصویر ایجاد می کند که در نهایت باعث سوختن می شود و دوربین شما را بی فایده می کند.

محدوده دینامیکی گسترده دیجیتال:
یک تکنیک مبتنی بر نرم افزار است که با تنظیم مقدار گاما برای روشن شدن مناطق تاریک ، کیفیت تصویر را افزایش می دهد. True WDR یک فناوری مبتنی بر حسگر است. یک دوربین مداربسته واقعی WDR می تواند تصاویری با دامنه دینامیکی بسیار گسترده تولید کند. سنسور تصویر WDR می تواند چندین عکس را با نوردهی کوتاه و طولانی ضبط کند ، سپس آنها را در یک قاب واحد ترکیب می کند. برای انواع WDR ، کالیبراسیون مناسب سطح WDR برای دستیابی به کیفیت مطلوب تصویر ضروری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *