دوربین مداربسته دید در شب

عملکرد دید در شب در دوربین های مداربسته به چه صورت است؟ دوربین مداربسته دید در شب معمولا به دو صورت میباشد، یکی دید در شب رنگی و دیگری سیاه سفید. بنابرین دانستن نحوه ی عملکرد این دوربین ها در شب میتواند در خرید دوربینی مناسب تر به شما یاری برساند. شرکت های مطرح در زمینه سیستم های نظاراتی مانند هایکویژن و داهوا از دو تکنولوژی متفاوت برای دید در شب محصولات خود استفاده کرده اند که باعث شده یکی دارای دید در شب رنگی و دیگری سیاه سفید باشد که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود میباشد.

در قلب یک دوربین مداربسته دید در شب، المان های اپتیکی مانند لنز، منشور و آینه با توجه به شرایط لازم، طراحی شده اند و به منظور تقویت تصویر از یک المان تقویت تصویر نیز استفاده شده تا امکان مشاهده تصویر تا چند هزارم لوکس(نور ماه و ستاره) فراهم شود. در کنار این مجموعه از یک لامپ تقویت نور(Lamp intesifier tube) نیز استفاده میشود تا نور موجود در محیط را جمع کرده و نور را به انرژی الکتریکی تبدیل کند( اصطلاحا فتوکاتد نامیده میشود) و مجددا با تقویت این انرژی الکتریکی تصویر را نشان میدهد. تا این لحظه شاید کمی فهم این مطالب پیچیده باشد اما با وارد شدن به دو حالت دید در شب موضوع کمی قابل درک تر میشود. همانطور که گفته شد قابلیت دید در شب در دوریین های مداربسته به دو صورت میباشد. یکی رنگی (حالت پسیو یا Passive) و دیگری سیاه سفید (اکتیو یا Active)

حالت اکتیو:

این حالت با استفاده از مادون قرمز (infrared radiation) کار میکند. عملکرد آن به این صورت است که نور مادون قرمز توسط لیزر(مرئی) و یا نورافکن(نامرئی) به شی ارسال میشود و از بازخورد نور به شی تصویر مورد نظر بدست میاید. دوربین های داهوا – Dahua از این تکنولوژی استفاده میکنند.

نمونه تصویر دید در شب دوربین داهوا مدل IPC-HFW4200S

حالت پسیو:

عملکرد این حالت با استفاده از تشدید نور ماه و ستارگان میباشد. مزیت استفاده از این نوع دوربین ها عدم وجود مادون قرمز میباشد که باعث میشود وجود دوربین توسط سارقین و متخلفین به راحتی شناسایی نشود و این تنها مزیت آن نسبت به حالت اکتیو میباشد. دوربین های هایکویژن از این حالت استفاده میکنند که با نام Dark fighter این تکنولوژی را معرفی کرده اند.

نمونه تصویر دید در شب دوربین هایکویژن مدل  DS-2CD4A25FWD-IZS

امواج مرئی، امواجی هستند که با چشم و بدون وسیله قابل رویت میباشند و دامنه طول موج آنها برابر است با ۴۰۰ nm تا ۷۰۰ nm

امواج مادون قرمز دامنه طول موجی برابر با ۱ nm تا ۷۶۰ nm دارند و دامنه فرکانس آنها ۱THZ تا ۱۰۰THZ میباشد.


به منظور خرید و یا دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در واحد فروش و فنی تماس حاصل بفرمایید و یا از طریق فروشگاه اینترنتی سکیوریتی کالا اقدام به خرید آن نمایید.

تلفن دفتر مرکزی:   ۰۳۱۹۱۰۰۳۰۳۷

فکس: —

تلفن همراه (مدیریت): ۰۹۱۳۳۶۴۸۶۴۱

پشتیبانی: ۰۹۳۵۶۴۰۱۸۰۹

ایمیل: info@ifs-co.ir

کانال تلگرام: کلیک کنید

صفحه اینستاگرام: کلیک کنید

فروشگاه اینترنتی تجهیزات حفاظتی: کلیک کنید

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *