Enter image description here...


در نگاه اول انتخاب راهبند مناسب برای کنترل تردد سخت نیست اما وجود برند های مختلف و رقابتی در این زمینه، نیاز به دقت و بررسی چند مساله را دارد. در ادامه به انواع راهبند ها و عملکرد آنها می پردازیم تا در زمان خرید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

راهبند به طور کلی محصولی به منظور کنترل ورود و خروج در مکان های مسکونی، اداری و صنعتی می باشد. وجود چنین محصولی در یه محیط می تواند به نظم دهی بیشتر، سرعت بخشیدن به تردد و امنیت آن کمک شایانی کند. راهبند ها در دو دسته اتوماتیک و دستی در بازار موجود هستند که با توجه به تخصصی تر بودن راهبندهای اتوماتیک ما در این مقاله تنها به این نوع راهبندها میپردازیم. عمکلرد راهبندها نیز مانند جک های درب اتوماتیک به دو دسته الکترومکانیکی و هیدرولیکی تقسیم می شوند. که دسته پر مصرف و ارزان را راهبندهای الکترومکانیکی تشکیل می دهند و به طبع راهبند هیدرولیکی دارای قیمت بالاتر  و فروش کمتری می باشد.

اما از لجاظ نوع استفاده به طور کلی راهبند به ۳ دسته زیر تقسیم میشود

  1. راهبند جاده ای یا بوم
  2. راهبند ستونی یا بولارد
  3. راهبند زنجیری

۱ – راهبند جاده ای یا بوم:

پر استفاده ترین راهبند در سطح جهان، راهبندهای بوم می باشند زیرا با استفاده از یک بوم به متراژ مورد نیاز کل مسیر مورد نیاز نیز بسته می شود. شاخصه ظاهری و فنی این راهبندها به این صورت است که موتور، گیربکس و مدارفرمان در یه سمت قرار می گیرند و یک بوم به صورت افقی به آن متصل است. حرکت راهبند بوم می تواند به صورتهای مختلفی انجام شود. یا به طور کاملا عمودی به بالا حرکت کند یا با خم شدن زانویی در میانه بوم به سمت خود جمع شود. اگر ورودی ساختمان شما ارتفاع کمی دارد از این نوع راهبند استفاده کنید.

در ابتدای مقاله گفته شد که اساس عملکرد راهبند ها به دو صورت است که این راهبند های ستونی از این قاعده مستثنا نیستند.

۱-۱- راهبندهای بوم الکترومکانیکی

این نوع راهبند ها از لحاظ قیمت و میزان تردد بسیار مناسب برای ساختمان ها و مراکز با تردد معمولی می باشد و همانند جک های درب اتوماتیک نیاز به سرویس دوره ای ندارند. بنابرین تمام شرکت های مطرح در زمینه ساخت راهبند اقدام به تولید این نوع راهبندها کرده اند که می توان به چند نمونه از آنها اشاره کرد که به طبع محصولات خارجی دارای کیفیت و قیمت بالاتری هم هستند.

BFT MOOVI

فراز سیماران

FAAC 615

Erreka Net

Beta B400

Beninca EV500

۱-۲- راهبندهای بوم هیدرولیکی

تفاوت راهبد هیدرولیکی به غیر از قیمت آن، در میزان تردد و صدای کمتر آن می باشد. در محیط هایی که تردد بالا است باید از این نوع راهبند ها استفاده کرد و با سرویس دوره ای این نوع می توان بیش از ده سال از یک راهبند هیدرولیکی با تردد بالا استفاده کرد. شاخص ترین شرکت در زمینه تولید راهبند و درب های اتوماتیک شرکت FADINI می باشد و در استفاده از این برند برای یک راهبند هیدرولیکی انتخاب هوشمندانه ای می باشد. راهبند FADINI BAYT980 در دو مدل بوم ۴ متری و ۶ متری تولید می شود.

 

۲ – راهبند ستونی یا بولارد:

راهبند ستونی دارای یک ستون به ارتفاع تقریبی ۱ متر است. بنابرین در نصب این راهبند باید حدود ۱ متر زیر ساخت مهیا شود تا  این ستون درون آن قرار بگیرد و با دریافت از مدارفرمان به بالا و پایین حرکت کند. بنابرین در هنگام خرید این محصول توجه داشته باشید که برای نصب و راه اندازی این راهبند نیاز به زیرسازی بتنی مناسب می باشد تا بولارد به درون آن فرو رود. استفاده از بولارد برای اماکنی که نیاز به امنیت بالایی دارند مانند مراکز نظامی، بانک ها، سفارت ها و… پیشنهاد می شود. مدل های Fadini Strabuc 918 و Talos از بهترین بولاردهای موجود می باشند. تولید راهبند بولارد هم در دو دسته هیدرولیکی و الکترومکانیکی انجام می شود.


به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و تهیه راهبند مورد نظر با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید

تلفن دفتر مرکزی:   ۰۳۱۹۱۰۰۳۰۳۷

فکس: —

تلفن همراه (مدیریت): ۰۹۱۳۳۶۴۸۶۴۱

پشتیبانی: ۰۹۳۵۶۴۰۱۸۰۹

ایمیل: info@ifs-co.ir

کانال تلگرام: کلیک کنید

صفحه اینستاگرام: کلیک کنید

فروشگاه اینترنتی تجهیزات حفاظتی: کلیک کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *